Environmentalist

Environmentalist


کد خبر : 91091037        -   20/9/91
http://isdle.ir/news/index.php?news=8927

رئيس سازمان جنگلها و مراتع در سمنان:
حفاظت از خاک و جلوگیری از فرسایش از مهمترین اقدامات بخش منابع طبیعی است

 

 

 

 بزرگنمایی
رئيس سازمان جنگلها، مراتع و آبخيزداري كشور گفت: برای پيشرفت جامعه كشاورزي ، منابع طبيعي از اهميت بسيار بالايي برخوردار است و همه ما بايد به طبيعت و منابع طبيعي احترام بگذاريم.

به گزارش سبزپرس، عليرضا اورنگي هفته گذشته در استان سمنان گفت: تمامي همكاران سازمان بايد داراي يك نگرش و يك باور واحد باشند و براي ارتقاء جايگاه منابع طبيعي بايد آن را به فرهنگ و معارف عمومي تبديل كرد.
وي گفت: تقویت یگان حفاظت، جذب نیروی انسانی در امر حفاظت و پرداختن به کارهای مديريت جامع در حوزه های آبخیز ویژگی هایی دارد. انسان محور بودن، تکیه برظرفیت مردم، استفاده از دانش بومی و دانش جدید و تلفیقی از هردو دانش. 
اورنگی به اجرای طرح مدیریت آب و خاک در حوزه آبریز حبله رود در شهرستان گرمسار اشاره کرد و گفت: این از پروژه های بین المللی است که با مشارکت سازمان ملل اجرا شد.
وی اجرای این طرح را موفق ارزیابی کرد و اظهار داشت: سازمان ملل از اجرای این پروژه فوق العاده رضایت دارد و در قالب آن مشارکت بهره برداران و مردم در حفظ، توسعه و صیانت از منابع طبیعی جلب و جریان دارد.
طرح مدیریت پایدار مدیریت منابع آب و خاک حبله رود در استان سمنان در سطح یک میلیون و 200 هزار هکتار با مشارکت صندوق عمران سازمان ملل (UNDP) در دست اجراست. هدف از اجرای این طرح مشارکت مردم در طراحی و اجرای پروژه ها با همکاری و هماهنگی دستگاههای اجرایی در یک حوزه آبخیز و فعالیت در ایجاد یک الگوی مشارکتی است و محدوده آن در استان سمنان در شهرستان گرمسار، آرادان و بخشی از شهرستان سمنان است.
اورنگي حفاظت از آب و خاك و جلو گيري از فرسايش را از اقدامات مهم منابع طبيعي دانست و گفت : وظيفه اين سازمان حاكميتي است و بايد در خدمت مردم و براي مردم باشد.
وی استان سمنان را در امر همکاری با جوامع محلی و طرح بین المللی حبله رو د با سایر استانهای کشور پیشرو دانست 
در پايان مراسم پرسش و پاسخ جهت رفع مسائل همكاران برگزار شد و از همكاران و مدیر کل  به دلیل تلاش و همت بالا اداره کل  استان سمنان در کل کشور که به مقام دوم پس از استان خوزستان نيز تقديرو تشکر با لوح سپاس قدردانی کرد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: دو شنبه 20 آذر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com